blodsockermamma.blogg.se

En blogg om blodsocker, low carb, lchf, paleo, inredning och mode!

Test av blodsocker!

Publicerad 2013-09-29 18:50:00 i Allmänt

God kväll kära läsare, allt bra?


Idag på morgonen kom jag på att jag vill testa mitt blodsocker igen.
Bara för att så hade min man varit iväg och köpt en helt "vanlig" frukost.
Bröd, marmelad, ost, juice och thé. Låter helt vanligt och normalt eller hur?
Som fastevärde idag hade jag 4,8.

Jag åt:
2 rostade skivor med leverpastej och saltgurka på den ena
och marmelad och ost på den andra.

Jag sköljde ner mina vitamintabletter med ett glas juice och drack thé till detta.

Mitt blodsocker efter en timma : 6,4

efter 2 tim : 6,9

Jag tänker göra om testet imorgon då jag ska äta MIN normala frukost som jag är helt säker på inte kommer ge ett sånt utslag.


Det man ska veta är att min far som har diabetes typ 2 idag hade 7,4 efter frukost.
Då hade han ätit 2 skivor finncrisp med ost, ett ägg och ett glas juice.
Som fastevärde har han 5,4 ungefär.
Så det sticker väg för "minsta" lilla.

Vad han inte vet är att jag kommer göra stickprov hos honom framöver.
Eftersom han fuskar så pass mycket som han gör så måste han få se vad lite kan göra. Han trodde nämligen han hade följt mitt "schema" eller meny om man vill kalla det så.
Kan man inte så mycket så tror man ju att färskpressad apelsinjuice inte kan vara så farligt.
Något som han dessutom har blivit rekommenderad av sin dietist på vårdcentralen att dricka till frukost.
"för att undvika ett sockerbehov"





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Efter år av försök och aldrig lyckats bli med barn slog det till ordentligt när jag la ner vete och socker, började träna och fick en helt ny livsstil. Nu är jag mamma till 3 pojkar och lycklig, trött och väldigt nöjd..:-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela