blodsockermamma.blogg.se

En blogg om blodsocker, low carb, lchf, paleo, inredning och mode!

Blickfång i köket..

Publicerad 2013-10-20 06:33:00 i Allmänt

Såhär använder vi den gamla brödboxen nowdays..
Mandelmjöl,linfrön och kakao har fått fina platser att stå på istället för att vara inklämda i skåpen. 
 
Som ni kanske vet så följer jag kostdoktorn och har nu sett att han är anti mandelmjöl.
Jag fattade inte varför först men har börjat inse att det är för mycket omega-6 i mandlarna.
 
Som det har varit nu så ja, jag har bakat extremt mycket och då också med mandelmjöl.
Men i vanliga fall så bakar jag väldigt sällan.
 
 
Och då kommer jag nog fortsätta använda mandelmjöl ett tag till.
 
 
 
 
 
 
 
 
Burken med mandelmjöl är från Ikea,
Linfröburken som det står vitpeppar på är ett fynd från stugan,
Kakaoburken är från min mormor och även brödboxen är från henne. 
Just nu är jag lite i valet och kvalet om jag ska behålla den gamla boxen eller ej. 
Suktar lite efter en svart variant.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Efter år av försök och aldrig lyckats bli med barn slog det till ordentligt när jag la ner vete och socker, började träna och fick en helt ny livsstil. Nu är jag mamma till 3 pojkar och lycklig, trött och väldigt nöjd..:-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela