blodsockermamma.blogg.se

En blogg om blodsocker, low carb, lchf, paleo, inredning och mode!

Dagens och Korv-stroganoff

Publicerad 2013-06-27 12:57:00 i Dagens

 
 
 
Igår var jag helt slut när jag väl kom hem. 18:45 ungefär var jag hemma och då gäller det att passa på att gosa med barnen innan de lägger sig kl 19.
Efter att alla bestyr var klara hade min man sparat lite mat till mig, korvstroganoff med fullkornspasta. Jag var så trött och gnällig så att ens orka bry sig om det var pasta eller blomkål till mig orkade jag bara inte med.
Men det är en enkel grej att göra, byta ut ris och pasta mot blomkål.
Nu har jag som sagt inga problem alls med mitt blodsocker så vi kan äta pasta då och då. Det blir en extra lyx hos oss så vanligtvis brukar vi passa på under helgerna och äta nån god pasta.
Mitt recept på korv-stroganoff:
 
Falukorv eller helst annan korv med mer kötthalt. Ibland har vi chorizo, 3-4 st brukar räcka för vår familj
1 gul lök
1 paket grädde
2 msk creme fraiche
2 msk tomatpuree
½ buljongtärning
 
1.Stek/bryn korv och lök väl (ingen gillar sliddrig korv) när den fått färg tilsätt all grädde och låt koka upp en stund.
2 Tillsätt tomatpuree, buljong och cremefraiche. koka tills den tjocknar lite.
3. Servera med blomkål/ris/pasta/blandade grönsaker
 
 
Dagens idag:
Ny tshirt från h&m mammatröja denna gången men jag tror att jag ska kunna använda den efter graviditeten också.
Äldre mammajeans från h&m, köpta under min första graviditet 2008 men still going strong!
liten kofta från Gina tricot.
Skorna syns knappt men det är ett av mina favoritpar som oftast bara står på hyllan hemma. var dags att börja använda dom nu helt enkelt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Efter år av försök och aldrig lyckats bli med barn slog det till ordentligt när jag la ner vete och socker, började träna och fick en helt ny livsstil. Nu är jag mamma till 3 pojkar och lycklig, trött och väldigt nöjd..:-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela