blodsockermamma.blogg.se

En blogg om blodsocker, low carb, lchf, paleo, inredning och mode!

Recept på god Lchf lax!

Publicerad 2013-09-17 10:55:00 i Lchf

Det här receptet brukar jag använda när jag gör lax. Oftast gör jag bara en bit i taget eftersom min man inte tycker om lax. Innan var ju barnen på dagis också men nu får jag nog börja göra familjeportioner ist!Krämigheten i färskosten är to die for! Särskilt om man gillar färskost som jag gör. Och lax då.Receptet är antingen för 1 portion eller 41-4 laxfilér 2 msk- 1 ask cantadou gräslök, vitlök och örter eller pepparrot1 msk -1 dl creme fraiche salt, svartpeppar lite olivolja Sätt ugnen på 225 graderLägg laxfileerna i en ugnsform och bred på en blandning av färskost och creme fraiche, alternativt skär en skåra i mitten på laxen och fyll med färskostblandningen
Låt stå i ugnen i ca 10-15 minÄt ihop med en god sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Efter år av försök och aldrig lyckats bli med barn slog det till ordentligt när jag la ner vete och socker, började träna och fick en helt ny livsstil. Nu är jag mamma till 3 pojkar och lycklig, trött och väldigt nöjd..:-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela