blodsockermamma.blogg.se

En blogg om blodsocker, low carb, lchf, paleo, inredning och mode!

Maten på dagis..

Publicerad 2013-09-29 07:39:00 i Allmänt

Detta gör mig riktigt förbannad.
Att livsmedelsverket går ute med att det är krav/lag på att dagisbarnen ska ha lightprodukter!
Lättmjölk och margarin ska inte ha någon plats hos mina barn.
Det är föräldrarmöten på gång nu och jag ska fajtas med näbbar och klor för att detta inte kommer hända.
Livsmedelsverket borde inte ha något alls att säga till om. 
Light och margarin är bland det värsta som finns. Jag avskyr det som pesten!
 
Nu är det riktigt bra på mina barns dagis. De har eko mellan inte lättmjölk och bregott till mellanmålet.
Men på föräldrarmötet får man ju säga sitt och då tänker jag ifrågasätta allt bröd som erbjuds till måltiderna. Och varför det inte erbjuds vatten till maten. Borde ju vara a och o att barnen själva får välja om de vill ha mjölk eller ej?
 
Margarin borde egentligen inte ens finnas som alternativ. Detta ska jag ta upp för jag har sett att de har lätta ibland. Faktiskt helt orimligt att ge de stackars barnen detta gift?!
 
 

Kommentarer

Postat av: Marlene S

Publicerad 2013-09-29 21:40:30

Håller helt med!
Försöker få "mitt" dagis att förstå detta också, att barn ska ha riktig mat och inte läskiga lättprodukter eller så himla mkt spannmål.
Men. Det är svårt det där. Lättprodukter och spannmål är ju förstås billig "mat" så det är klart att det fifflas med mina och andras barns hälsa för att spara lite slantar...*hmpf*
Fast. Mest har de bregott och mellanmjölk så ofta är jag nöjd, men vi får fortsätta vara "jobbiga" föräldrar tills det blir ändring. It´s for a good cause!

Svar: Absolut! Tillsammans blir vi starka..
Skönt endå att vi blir fler och fler som inser vad som måste göras!
Annie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Efter år av försök och aldrig lyckats bli med barn slog det till ordentligt när jag la ner vete och socker, började träna och fick en helt ny livsstil. Nu är jag mamma till 3 pojkar och lycklig, trött och väldigt nöjd..:-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela