blodsockermamma.blogg.se

En blogg om blodsocker, low carb, lchf, paleo, inredning och mode!

Kycklingpaj

Publicerad 2013-10-13 12:56:00 i Allmänt

God morgon! Hur står det till med dig idag? Vi har varit rätt sugna på paj i det här hemmet kan jag säga. Båda söt och salt. i Sommras testade jag att göra en paj med västerbottenost och när vi testat den sa vi att av detta receptet kan vi ju göra vanlig paj också. Så idag tog jag tag i det och testade att göra en version med kyckling.
 
 
Kycklingpaj 4-5 personer
 
 
Pajdeg:
3 dl mandelmjöl
1dl sesamfrön
50 gram smör
1 ägg
1 msk fiberhusk
 
Fyllning:
2 kyckling filéer
1 rödlök
3 dl ost
3 dl grädde
3 ägg
1 tsk sambal oelek
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader
Blanda alla ingredienser till degen i en assisten eller för hand.
Tryck ut degen i en smörjd form.
Grädda i ca 10 min eller tills degen fått lite färg.
Under tiden som degen gräddas så kan du börja steka kycklingen.
Dela rödlöken.
Rör ihop ägg och grädde, tillsätt sedan sambal oelek och ost.
Lägg i kyckling och rödlök i pajskalet tillsätt äggblandningen och grädda i 200 grader i ca 25 min.
 
Servera med en god sallad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Efter år av försök och aldrig lyckats bli med barn slog det till ordentligt när jag la ner vete och socker, började träna och fick en helt ny livsstil. Nu är jag mamma till 3 pojkar och lycklig, trött och väldigt nöjd..:-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela