blodsockermamma.blogg.se

En blogg om blodsocker, low carb, lchf, paleo, inredning och mode!

Välkommen till min blogg!

Publicerad 2013-06-19 15:56:10 i Allmänt

Lite snabbt om mig:
Gravid med mitt 3dje barn.
Efter år av försök och aldrig lyckats bli med barn slog det till ordentligt när jag la ner vete och socker, började träna och fick en helt ny livsstil. 3 barnet var inte planerat alls och eftersom vi inte trodde att vi kunde få barn utan hjälp så tyckte vi att det räckte gott med 2 barn efter allt vi gått igenom.
 
Hösten 2012 tog jag tag i mitt liv på riktigt. Min pappa fick diagnosen diabetes typ 2 och jag började läsa på om sjukdomen. Efter att ha läst Andreas Eenfeldts bok "matrevolutionen" trillade alla bitar på plats.
Man har vetat om det hela tiden men ibland behöver man en spark i baken. Så jag började äta lchf på riktigt och hela familjen kände av skillnaden. Alla mina gravidkilon försvann och min mans extrakilon rann av de också.
Vi äter god, nyttig mat hela familjen, ingen av oss har högt kolesterol eller högt blodsocker.
 
Idag äter jag inte efter kalorier utan försöker koncentrera mig på mitt blodsocker.Mitt och mitt, eftersom det är jag som lagar maten så äter hela familjer efter vårt blodsocker.
 
Jag var nere på 57 kilo men nu ligger jag på 10kg plus. inget jag bryr mig om så mycket nu men efter förlossning, amning och återtagen sömn får vi se vad vågen hamnar på.
 

Här är jag i vecka 27!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Efter år av försök och aldrig lyckats bli med barn slog det till ordentligt när jag la ner vete och socker, började träna och fick en helt ny livsstil. Nu är jag mamma till 3 pojkar och lycklig, trött och väldigt nöjd..:-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela