blodsockermamma.blogg.se

En blogg om blodsocker, low carb, lchf, paleo, inredning och mode!

Idag behövs det lite pepp!

Publicerad 2013-07-17 08:41:00 i Allmänt

Usch för barnmorskan igår.
Hon gjorde mig riktigt depp där ett tag. Sånt där tar alltid väldigt hårt på mig. När man ska klanka ner på någons vikt eller utseende på det där sättet.
 
För mig är det helt obegripligt hur man kan "räkna ut" att precis alla gravida endast ska gå upp 12 kg under en hel graviditet? Nåt kilo för moderkakan, nåt för vattnet, nåt för brösten som växer, nåt för blodmängden i kroppen och sen för bebisen också. Men det finns ju inte en chans att detta stämmer på alla? Alla barn väger ju olika när de föds, även om de föds vid samma tillfälle så finns det ju inte en bebis som väger exakt som den andra?
 
Måste varit en väldigt föråldrad barnmorska för med min ordinarie, (som för övrigt är världens bästa) har aldrig någonsin nämnt att jag ska akta mig för vikten innan. Och då har jag haft henne genom alla mina 13 graviditeter.
 
Egentligen är det väl bara 5 av dom som det skulle ha kommit upp på tal men endå, aldrig. Hon har inte ens bett mig väga mig vid våra kontroller.
 
Dessutom, med Elliot gick jag upp 25 kilo! och inte ett ljud från någon. Jag förespråkar naturligtvis inte att man ska gå upp så pass mycket som jag gjort innan. Men från 20-25 kilo till gårdagens ynka 9 kilo. Då blir jag mörkrädd, jag trodde nästan att jag varit duktig denna gången?
 
 
 
Oliver gillade verkligen min nya fjärrutlösare. Han sprang omkring och skrattade och pekade mot blixten. Sen frågade han vad jag gjorde och när jag sa att jag skulle ta kort på magen så började han som synes på bilden att leta efter bebisen.
 
Nisse har han döpt den till. Vet inte varifrån han fått det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Efter år av försök och aldrig lyckats bli med barn slog det till ordentligt när jag la ner vete och socker, började träna och fick en helt ny livsstil. Nu är jag mamma till 3 pojkar och lycklig, trött och väldigt nöjd..:-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela