blodsockermamma.blogg.se

En blogg om blodsocker, low carb, lchf, paleo, inredning och mode!

Hur reagerar mitt blodsocker?

Publicerad 2013-07-08 08:24:00 i Allmänt

I torsdags fick jag hem mitt lilla kit med test för blodsockret. Först i fredagskväll testade vi lite hur den fungerar. Vi gjorde lite fel, testade precis efter måltid. Jag hade då ett värde på 5,4. Sen läste vi på lite mer och såg att man ska vänta 2 tim efter måltid för att kunna se en ordentlig stegring. Så på morgonen åt vi alla olika frukostar. Jag åt, grekisk youghurt med smultron, blåbär, jordgubbar och vaniljpulver. Vatten att dricka och mina vitaminer Jimmy åt, macka och kaffe med socker och mjölk Pappa åt, macka, kaffe med socker och äppeljuice till sina piller. Mitt utslag låg på 6,4 Jimmy på 5,8 och min fars på 8,9 Både jimmy och jag låg på normalt värde som man ska ha. Min far ligger på gränsen till diabetes och då tar han endå blodsockersänkande medicin för sin Diabetes typ-2. Men han följer ju rekomendationerna som han fått. Mackor och juice. Han har socker i kaffet men det har de inte kommenterat. Denna veckan ska min pappa äta mer strikt och utesluta juice och mackor till frukost så ska vi se om det gett något resultat i slutet på veckan. Så nu måste jag in och beställa fler mätstickor. Fick bara med 10st i startkitet!
Blodsockrer är riktigt roligt att mäta. Särskilt när man äter som mig och undviker kolhydrater. Minsta lilla kolhydrat man äter gör att blodsockret stiger och kollar man inte upp vet man ju inte av vad. Startkitet finns att beställa här: http://shop.menarinidiagnostics.se/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=28&virtuemart_category_id=1&Itemid=142

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Efter år av försök och aldrig lyckats bli med barn slog det till ordentligt när jag la ner vete och socker, började träna och fick en helt ny livsstil. Nu är jag mamma till 3 pojkar och lycklig, trött och väldigt nöjd..:-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela