blodsockermamma.blogg.se

En blogg om blodsocker, low carb, lchf, paleo, inredning och mode!

Socker på kalas.

Publicerad 2013-08-05 08:10:42 i Allmänt

2 kalas har vi haft hitills för min lille skrutt som blir hela 4 år!
På båda har JAG bakat med socker och mjöl. Förstår ni vad detta tar emot?
Jag känner ju själv när man äter hur sött och beroendeframkallande det verkligen är. Man kan inte bara ta en bit av tårtan om man säger så.
Och jag har sovit så fruktansvärt dåligt. Visst det är varmt ute och jag är gravid. Men inatt var det något utöver det vanliga.
Är det bara jag som mår dåligt av att ge mina barn socker i form av kakor,glass,godis och tårta?
Saft dessutom.
Mormor gör jättegod saft av jordgubbar och fläder. Ska vi "unna" oss eller inte?
Som jag ser det så är det väl okej nångång. Den är gjord på ekologiska råvaror och egenplockat från trädgården. Men det är fortf socker i den..
Skulle jag ha bett henne att testa och göra med stevia till oss ist?
Barnen äter nästan ALDRIG godis, kakor och tårta. Kommer jag undan med det?
Båda gillar 70% choklad. Det är jag nöjd med iaf..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Efter år av försök och aldrig lyckats bli med barn slog det till ordentligt när jag la ner vete och socker, började träna och fick en helt ny livsstil. Nu är jag mamma till 3 pojkar och lycklig, trött och väldigt nöjd..:-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela