blodsockermamma.blogg.se

En blogg om blodsocker, low carb, lchf, paleo, inredning och mode!

Recept på äppelpaj!

Publicerad 2013-09-26 09:30:52 i Lchf

Hittade inget recept som lät okej så jag testade lite själv bara.
Nästan alla recept jag hittade innehöll ägg. Och då tycker inte jag att pajen blir sådär krispig eller smulig för den delen.

Jag hittade på lite eget ist gör oftast det i slutändan endå. Inte ofta jag följer recept.

Den blev väldigt god pajen iaf och receptet kommer här:

4 klyftade äpplen
125 g rumsvarmt smör
1dl mandelmjöl
1 dl kokosflingor
1 msk vaniljsocker ( har gjort det själv, sukrin melis och vaniljpulver)
3 msk stevia
Kanel efter behag.

Sätt ugnen på 220 grader och smörj en form. 
Lägg i klyftade äpplen och pudra med kanel.
Blanda resten av ingredienserna nyp ihop eller gör som ni och använd en kitchen aid.

Lägg smeten/degen över äpplena och grädda i ca 20 min. 

Servera med vispad grädde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Efter år av försök och aldrig lyckats bli med barn slog det till ordentligt när jag la ner vete och socker, började träna och fick en helt ny livsstil. Nu är jag mamma till 3 pojkar och lycklig, trött och väldigt nöjd..:-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela