blodsockermamma.blogg.se

En blogg om blodsocker, low carb, lchf, paleo, inredning och mode!

Idag tänker jag tipsa om min absoluta favoritsida.

Publicerad 2013-06-24 10:18:00 i Allmänt

Nämligen Kostdoktorn.se
När man äter lchf, low carb eller Paleo får man höra mycket strunt. många är motståndare, jag var själv en innan jag testade.
Jag gick ner i vikt på en gång med lchf, det är tyvärr inte alla som gör. Och därför blir man en motståndare igen och börjar äta light, räknar kalorier eller svälter sin kropp med olika pulver och sockerdieter.
Mycket dumt.
Efter att jag läst på mer och mer så lärde jag mig att lchf är ingen diet. Det är en livsstil.

Men iaf, idag skriver kostdoktorn(andreas eenfeldt) om en livsfarlig läkare som är sponsrad av bla läkemedelsföretaget Pfizer..

Här är artikeln:

http://www.kostdoktorn.se/hellenius-och-skramselpropagandan-om-hjartsjukdom

Hon får det att låta så bra, så igenkännande. Tills Andreas kollar upp alla hennes "fakta" och verkligen lägger ner sin själ i frågan.

Man ska aldrig lita på proffesorer eller Läkare som är sponsrade av div. företag. Aldrig någonsin.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Efter år av försök och aldrig lyckats bli med barn slog det till ordentligt när jag la ner vete och socker, började träna och fick en helt ny livsstil. Nu är jag mamma till 3 pojkar och lycklig, trött och väldigt nöjd..:-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela